wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » KOLUMNY GŁOŚNIKOWE » Kolumny Podłogowe » Focal Chorus 716
Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Chmura tagów
Waluta
Focal Chorus 716Focal Chorus 716
Focal Chorus 716Focal Chorus 716
Super promocjaDarmowa dostawa

Focal Chorus 716

FOCAL

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 60 miesięcy, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Walnut
Walnut
White + 200,00 zł
White + 200,00 zł
Black Piano + 200,00 zł
Black Piano + 200,00 zł

Cena: 2 249,00 zł

Cena poprzednia: 2 499,00 zł

Ilość: szt.
Dodaj do koszyka

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • marka Focal
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Focal Chorus 716

Dwu i pół drożna kolumna z bass-reflex


Eleganckie i wyrafinowane, kolumny wolnostojące Chorus 716 są zbudowane przy użyciu technologii 2,5-drożnej w konfiguracji premium HiFi: dwa 6.5 "(16.5cm) woofery razem napędzają bas (tylko górny głośnik obsługuje średnicę pasma), dla dwukrotnego wzmocnienia mocy basu. Są idealne do pomieszczeń do 30m2. Dźwięk rozchodzi się w sposób nieskrępowany  pokoju odsłuchowym, dzięki dynamicznej średnicy, wysokiej mocy i podwójnym basie. Zastosowano przedni port bas refleksu  w celu zmniejszenia zakłóceń i zapewnienia wiernego odwzorowania dźwięków basowych.

Niesamowita jakość wykonania
Podobnie jak wszystkie głośniki z linii Chorus 700, Chorus 716 korzysta z uproszczonego i zaktualizowanego designu w celu lepszej integracji, zachowując swoje właściwości akustyczne: neutralności i niskich wibracji. Ta kolumna podłogowa korzysta z innowacyjnej technologii zawieszenia tweetera TNV2 opracowanej przez Focala o nazwie Poron: opracowanej w celu wyłagodzenia średnicy pasma oraz wysokich częstotliwości oraz posiada głośniki niskotonowy i średnio-niskotonowy z membraną Polyglass dla dynamicznego, potężnego basu i średnicy.

GŁÓWNE ZALETY:
  • Głośniki zaprojektowane, opracowane i produkowane we Francji przez firmę FOCAL.
  • Wyjątkowa jakość dźwięku i wykonania, w tym przedziale cenowym.

Specyfikacja techniczna:
  • Typ: kolumna 2,5 drożna typu Bass reflex
  • Pasmo przenoszenia: 50-28000 Hz
  • Impedancja nominalna: 8 Ohm
  • Impedancja minimalna: 4,3 Ohm
  • Rekomendowana moc wzmacniacza: 40-250 W
  • Skuteczność: 91,5 dB
  • Głośnik wysokotonowy: 25 mm Al/Mg
  • Głośnik średnio-nisko tonowy: 16,5 cm typ Pollyglass
  • Głośnik niskotonowy: 2 x 16,5 cm typ Pollyglass
  • Podział zwrotnicy: 300/3000 Hz
  • Response: - 6 dB 41 Hz
  • Waga netto: 20,5 kg
  • Wymiary: 950 x 222 x 340 mm
Focal różni się od prawie wszystkich innych marek głośników. Jako nieliczni rzeczywiście sami zajmują się produkcją głośników w położonym w Saint-Étienne w południowej Francji zakładzie produkcyjnym. FOCAL produkuje i dystrybuuje głośniki samochodowe, głośniki do domowych systemów audio, oraz głośniki specjalistyczne dla rynku hi-fi.

Focal jest rzadkim przykładem spółki, która nie jest prowadzona przez marketingowców czy handlowców. Wszyscy, którzy pracują w FOCAL dzielą pasję do muzyki, ogromne przywiązanie do szczegółów, umiłowanie do perfekcyjnej jakości dźwięku. Są dumni z produktów, które tworzą. Większość znanych marek głośników samochodowych nie produkuje samodzielnie oferowanych przez siebie głośników. Są one firmami wprowadzającymi do dystrybucji pod swoją nazwą produkty zakontraktowane u innych producentów. FOCAL sam decyduje, co produkuje i oferuje swoim klientom.

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Nasze hity

Dostępność: DostępnyMitchell and Johnson WLD+211T odtwarzacz sieciowy / tuner fm / tuner dab+ / radio internetowe WLD+211T to kontynuacja tradycji streamera WLD201LX, który  został ogłoszony przez Hi-Fi World Magazine najlepszym strumieniowcem 2012 roku. Zmiany objęły;…
Dostępność: DostępnyVan den Hul Magnum Hybrid Wysokiej klasy kabel głośnikowy Charakterystyka barwy - bardzo otwarty dźwięk z niewielkim zaokrągleniem góry pasma. Duża przestrzeń i fundament basowy. Magnum Hybrid to estetyczny ciemnoczerwony dwużyłowy kabel zapewniający…

Magnat Cinema Ultra AEH 400-ATM

1 299,00 zł1 035,00 zł
Dostępność: NiedostępnyMagnat Cinema Ultra AEH 400-ATM Dodatkowy głośnik dolby Atmos do systemu kina domowego Najbardziej kompaktowe, elastyczne i najmocniejsze źródło dźwięku THX Ultra2. Nawet specjaliści od THX byli zdumieni i nie szczędzili nam pochwał: głośnik przedni…
Dostępność: DostępnyPS Audio PerfectWave AC-5 Kabel zasilający AC-5 reprezentuje najlepszy stosunek jakości do ceny wśród kabli sieciowych. Doskonały prąd zmienny jest absolutną koniecznością, jeśli chcemy cieszyć się dobrą jakością dźwięku i obrazu w systemach AV. Bezstratnym…

ATC SPA2-150

34 190,00 zł
Dostępność: DostępnyATC SPA2-150 Dyskretny najwyższej klasy wzmacniacz mocy stereo - dual mono ATC SPA2-150 to końcówka / wzmacniacz mocy ręcznie składany w Wielkiej Brytanii. Dyskretna konstrukcja dual mono klasy A/B o mocy 150W/kanał z olbrzymią wydajnością prądową…

Heco AURORA 700

2 149,00 zł1 699,00 zł
Dostępność: DostępnyHECO AURORA 700 3-drożna kolumna podłogowa, 300W    Mimo swoich smukłych wymiarów, Aurora 700 zapewnia niesamowity i potężny efekt akustyczny za sprawą 3-drożnej konstrukcji z podwójnym basem. Dzięki wyjątkowo lekkiej, zoptymalizowanej pod kątem niskich…
alt

Producenci

ADVANCE PARISAPERTURAATCATLASAUDIO RESEARCHAUDIOLABAUDIOMICA LABORATORYAUDIONETBLOCKBLUE AURACHORD & MAJORCREEKCYRUSDALIDAYENSDENONDLSDUEVELELIPSONEPOSESAESSENTIAL AUDIO TOOLSFEZZ AUDIOFOCALGRADOGRAHAM AUDIOHARBETHHECOKLIPSCHKUDOSMAGNATMARANTZMBLMCINTOSHMITCHELL & jOHNSONNAIMNORSTONE DESIGNONKYOPS AUDIOREGASONUS FABERSOUL NOTESOUNDDECOSUMIKOSUPRASYNTHESISSYSTEM AUDIOTANNOYTARA LABSTSAKIRIDISVAN den HULVINCENTWILSON BENESCH