wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » KOLUMNY GŁOŚNIKOWE » Kolumny Podłogowe » Tannoy Eclipse 3
Producenci
Newsletter

Prześlij nam swój adres e-mail, a my powiadomimy Cię o nowych produktach, najlepszych cenach, promocjach i wyprzedażach.

 
Chmura tagów
Waluta
Tannoy Eclipse 3Tannoy Eclipse 3
Tannoy Eclipse 3Tannoy Eclipse 3
Darmowa dostawa

Tannoy Eclipse 3

TANNOY

Dostępność: Dostępny

Koszt wysyłki: od 0,00 zł Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Kurier - 0,00 zł
Odbiór osobisty - 0,00 zł

Stan produktu: Nowy

Gwarancja: 24 miesiące, realizowana przez autoryzowany centralny serwis.

Kolor wykończenia
Black Ash
Black Ash

Cena: 999,00 zł

Produkt chwilowo niedostępny w sprzedaży

dodaj do schowka

  • Opis produktu
  • Zastosowanie
  • Recenzje produktu (0)

Tannoy Eclipse 3

Kolumna podłogowa


Firma Tannoy wprowadziła do swojej oferty serię budżetowych kolumn Eclipse. W skład Eclipse wchodzą dwa głośniki podłogowe – Eclipse Three, Eclipse Two, a także klasyczny niewielki monitor – Eclipse One. Produkty serii przeznaczone są wszystkich którzy chcą spotkać się z wysokiej klasy dźwiękiem, dynamicznym i szczegółowym, a nie dysponują odpowiednio dużym pomieszczeniem by skorzystać z oferty linii Mecrury „7”.

We wszystkich kolumnach serii zastosowano, identyczny jak składnikach linii Mercury „7” wysokotonowy głośnik z 28 milimetrową kopułką wykonaną z poliestru powlekanego warstwą nitro-uretanową, napędzaną solidnym magnesem neodymowym. Jako głośniki niskośredniotonowe wykorzystane zostaną, we wszystkich modelach, przetworniki o średnicy 127 mm z membranami wykonanymi z pulpy papierowej powlekanej włóknami. Stosunkowo niewielkie głośniki pozwalają na zminimalizowanie szerokości kolumn do 170mm, co bardzo pozytywnie wpływa na „znikanie akustyczne” kolumn w pomieszczeniu i zostanie docenione przez właścicieli niewielkich pomieszczeń odsłuchowych. Mimo skromnych gabarytów model Eclipse Three zaczyna efektywną pracę od 38 Hz (-6dB), co jest rewelacyjnym wynikiem wśród kolumn tego typu.

Modele podłogowe: Eclipse Three i Eclipse Two wyposażone są w podstawki stabilizujące wąskie i wysokie kolumny, które także oddzielają konstrukcję od drgań podłogi, przez co reprodukowany dźwięk jest czysty i klarowany. Podwójne pozłacane gniazda głośnikowe zastosowane w modelu „Three” umożliwiają ich podłączenie w trybie bi-wiring lub bi-amping.

Kolumny serii Eclipse są nominalnie 8 Ω i są dwudrożne – filtr drugiego stopnia dla głośników niskośredniotonowych i filtr trzeciego stopnia dla głośników wysokotonowych.

Specyfikacja techniczna:
  • Rekomendowana moc wzmacniacza (Waty RMS) 15-120
  • Moc ciągła (Waty RMS) 60
  • Moc szczytowa (Waty) 240
  • Skuteczność (2.83V@1m) 90 dB
  • Impedancja nominalna (Ω) 8
  • Pasmo przenoszenia (-dB) 38-32kHz
  • Głośnik wysokotonowy 28 mm, poliester powlekany warstwą nitro-uretanową
  • Głośnik niskotonowy 2x127mm, pulpa papierowa powlekana włóknami
  • Podział zwrotnicy 3.2 kHz
  • Rodzaj zwrotnicy Pasywna, drugiego stopnia dla basu, trzeciego stopnia dla sopranów
  • Gniazdo połączeniowe Podwójne
  • Rodzaj obudowy Bass reflex – tylna ścianka
  • Pojemność (l) 26.8
  • Wymiary (W x S x G w mm) 959x269.9x287 (z cokołem)
  • Waga (kg) 12.1

✅ Kolumna podłogowa jak sama nazwa wskazuje przeznaczona jest do ustawienia na podłodze i nagłośnienia pomieszczeń powyżej 18m2.
Z uwagi na swoją kubaturę skrzyni, powierzchnię większą od klasycznego monitora podstawkowego, prezentuje znacznie większy zakres basu, co przekłada się na pełniejsze wypełnienie dźwiękiem w zakresie uzupełnienia całego pasma.
Kolumna podłogowa wykonana jest zwykle w konstrukcji otwartej, z portem wentylowania skierowanym do przodu lub tyłu oraz zamknięta, która jest lekarstwem na niedociągnięcia akustyki pomieszczenia. Konstrukcja zamknięta kolumny podłogowej jest niezwykle skomplikowana i tym samym droższa w produkcji, jednak ostatecznie w klasycznym domowym pokoju odsłuchowym może stanowić rozwiązanie szyte na miarę.

✅ Stosowania jest zarówno w profesjonalnych systemach stereo jak i wielokanałowych systemach kina domowego jako głośniki frontowe odgrywające najważniejszą rolę w systemie kinowym.
 

Kolumna głośnikowa podstawą dobrego brzmienia


Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny.


Dobrze skonfigurowany system audio to taki, którego jakość w równym stopniu determinują trzy elementy: kolumny, źródło dźwięku i wzmacniacz. Zwyczajowo została przyjęta reguła podobnych cen. Po 30% wartości przypada na kolumny, wzmacniacz i źródło, 10% to okablowania. Już w tym miejscu musimy obalić ten mit. W takim razie, gdzie leży granica optymalnego podziału kosztów zakupu? Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, musimy pamiętać o kilku zaleceniach ogólnych. Bezwzględnie pierwszą i najważniejszą zasadą jest rozpoczęcie budowy sytemu od zakupu kolumn, ponieważ to one, wraz z naszym pomieszczeniem, w największym stopniu wpływają na brzmienie i jakość dźwięku zestawu audio. Kolumny droższe nie muszą być wcale lepsze. Pamiętajmy również, że na każdym etapie poszukiwań kolumn warto robić bezpośrednie porównanie, nie ograniczając się wyłącznie do urządzeń w określonej cenie. I to właśnie na doborze odpowiednich kolumn skupimy się w tym artykule.
 

Budowa i design kolumny głośnikowej


Większość z nas jest wzrokowcami. Duża część producentów wykorzystuje ten fakt przy tworzeniu designu kolumn. Obudowy niejednokrotnie wykonane są z takich materiałów jak marmur, szkło lub różnego rodzaju włókna węglowe, jednak są to rozwiązania bardzo kosztowne, nie tylko pod względem wartości materiału, z jakiego wykonana jest obudowa kolumny, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości akustyczne danego materiału. Weźmy na przykład fortepian, kontrabas, skrzypce – dlaczego wykonane są z drewna? Odpowiedź jest oczywista. To właśnie drewno jest najlepszym materiałem do stworzenia idealnego instrumentu. Pamiętajmy, że kolumna głośnikowa nie jest niczym innym jak instrumentem przetwarzającym impuls elektryczny w dźwięk. Oczywiście, gatunek drewna nie jest obojętny dla wartości akustycznej, stąd wielu producentów stosuje jego szlachetne gatunki. Jednak nadal najczęściej wykorzystywanym materiałem jest płyta MDF pokrywana fornirem lub naturalną okleiną. Patrząc na kolumnę, często instynktownie wyobrażamy sobie jej brzmienie. Bierzemy pod uwagę wiele czynników, jednak najważniejszym z nich jest wygląd samego głośnika. W Polsce panuje kult pewnych wybranych marek głośników. Utarła się zasada, że przetworniki proponowane przez jednego ze skandynawskich producentów są „idealne”, a kolumny zbudowane w ich oparciu są wręcz mistrzostwem świata. Ten schemat myślenia jest jednak błędny. Zakłada on, iż najważniejszym elementem, jaki powinniśmy brać pod uwagę przy satysfakcji z odsłuchu, jest jakość użytych głośników.
To banalne uproszczenie wynika z naszej niewiedzy.

alt
 

Preferencje


Wybierając odpowiednie kolumny głośnikowe, musimy wziąć pod uwagę swoje preferencje muzyczne. Pamiętajmy, że głośniki wysokotonowe wstęgowe oraz miękkie kopułki tekstylne charakteryzują się dosyć miękkim jedwabnym brzmieniem w zakresie wysokich tonów, co zdecydowanie sprzyja gatunkom muzycznym takim jak: muzyka klasyczna, pop i gatunki pochodne od jazzu. Wielu producentów stosuje również kopułki metalowe, których natura jest nieco ostrzejsza, właściwa głównie dla muzyki rockowej oraz tzw. cięższego brzmienia.

 

Historia głośnika

Pierwszym głośnikiem był auxetophon, który został wynaleziony w 1898r. w Londynie przez Horacego Shorta. Głośnik ten miał swój debiut w 1900 r. na Wystawie Paryskiej.
Jego zadaniem było fonograficzne nadanie arii operowej z Wieży Eiffla. Maszyna była poruszana sprężonym powietrzem i podobno słychać ją było w całym Paryżu. Pierwszy dictograph – czyli głośnik elektryczny, prototyp większości dzisiejszych systemów, został skonstruowany w 1906 r., przez Millera Reese’a Hutchinsona i Kelly’ego Tunera. Elektrycznych głośników użyto publicznie po raz pierwszy we wrześniu 1912 r., kiedy firma Bell Telephone Co. we współpracy z Western Electric zainstalowała dwa chłodzone wodą nadajniki głośnikowe, induktor i dziesięć głośników w teatrze Olympic w Chicago. Ich zadaniem było wzmacnianie głosu ze sceny, ale przede wszystkim transmitowały na widownię efekty dźwiękowe spoza niej. Jako element systemu nagłaśniającego głośnik został zastosowany po raz pierwszy na początku 1913 r., kiedy gubernator stanu Oklahoma wygłosił mowę transmitowaną dla 345 osób odległych o 122 mile od miejsca nadawania. Głośnik magnetoelektryczny, który przypomina dzisiejsze modele został opatentowany w 1924 r. przez C.W. Rice’a i E.W. Kellog’a z firmy General Electric. Przełom polegał na wykorzystaniu magnesu, ruchomej cewki i membrany. Pierwsze kolumny, czyli głośniki zamknięte w obudowie opatentowano dopiero w 1958 r.
 

Monitor czy podłogówka


Często borykamy się z problemem wyboru między kolumną podstawkową, a podłogową. Panuje ogólne przekonanie, że do mniejszych pomieszczeń powinniśmy wybierać kolumny podstawkowe ze względu na ich wielkość. Zasada ta może mieć zastosowanie tylko w pomieszczeniach o powierzchni poniżej 10 m2. Nie każda kolumna podłogowa ma większą objętość wewnętrzną od typowych monitorów ze względu na swoją nietypową konstrukcję. Podłogówki czasem posiadają półkę ograniczającą objętość wewnętrzną do kilku litrów. Pamiętajmy, że decydując się na zakup monitorów, decydujemy się również na zakup podstawek, które niejednokrotnie zajmują dużo więcej miejsca niż kolumny podłogowe. Błędem jest postawienie monitorów na półce w regale. Specjalistyczne podstawki są zaprojektowane tak, aby separowały
kolumnę od podłoża, a nie współbrzmiały z nim, jak to ma miejsce w przypadku wspomnianej półki.
 

Bass-reflex


Tor bass-reflexu również nie jest obojętny. Co prawda zdarzają się konstrukcje zamknięte, jednak szkoda, że tak rzadko, bo tego typu kolumna lepiej radzi sobie z kontrolą basu. Większość kolumn jest konstrukcji otwartej, a ich port bass-reflexu skierowany jest do przodu, w podłogę lub do tyłu. W ustawieniu kolumn, zarówno tych pierwszych, jak i drugich, nie należy się specjalnie obawiać przesunięcia ich blisko ściany, jednak wentylowanie z tyłu wymusza minimalną odległość 30 cm od ściany.

alt
 

Akustyka pokoju / pomieszczenia


Akustyka pomieszczenia odgrywa bardzo istotną rolę w odbiorze dźwięku przez słuchacza. W nowoczesnych pomieszczeniach, o dużych, marmurowych, płaskich i szklanych powierzchniach, pozbawionych miękkich wykończeń, tworzą się fale stojące, powodując w ten sposób liczne niepożądane odbicia dźwięku, w szczególności basu, co daje efekt chaosu dźwiękowego. Tego rodzaju właściwości akustyczne nie są najlepszą przesłanką do zakupu sprzętu muzycznego, zwłaszcza takiego z najwyższej półki.
Pamiętajmy jednak, że istnieją sposoby pozwalające dostosować do odsłuchu każde wnętrze. Oprócz rozwiązań specjalistycznych – dobieranych przez fachowców do konkretnego pomieszczenia, można zastosować również sposoby „domowe”. Materiałowe obicia mebli wypoczynkowych, zasłony, książki – to tylko niektóre elementy pochłaniające dźwięki i zapobiegające niepożądanemu rozprzestrzenianiu się fal akustycznych, a tym samym sprzyjające odkrywaniu nowego brzmienia znanych już nam płyt.


Jak słusznie zauważyłeś czynników przy wyborze odpowiedniej kolumny głośnikowej jest wiele. Powierz nam ekspertyzę w tej dziedzinie, skorzystaj z naszego doświadczenia.

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz swoją opinię produktu, gdyż każdy może być recenzentem, Ty również!

Nasze hity

Dostępność: DostępnyVan den Hul D - 352 Hybrid Kabel głośnikowy wysokiej klasy D-352 Hybrid cechuje otwarty dźwięk z zaokrągleniem wysokich tonów. Barwa nieco ocieplona, duża muzykalność. D – 352 to kabel głośnikowy o umiarkowanej cenie i bardzo dobrej jakości transferu…

Magnat Cinema Ultra RD 200-THX

2 064,00 zł1 645,00 zł
Dostępność: DostępnyMagnat Cinema Ultra RD 200-THX Głośnik dipol surround z kinowym certyfikatem THX Ultra2 Najbardziej kompaktowe, elastyczne i najmocniejsze źródło dźwięku THX Ultra2. Nawet specjaliści od THX byli zdumieni i nie szczędzili nam pochwał: głośnik przedni…
Dostępność: DostępnySystem Audio SA saxo 1 Kolumna podstawkowa, duży dźwięk z mini obudowy, moc 120W Saxo 1 to najlepszy mini głośnik na rynku z tak obszernym dźwiękiem. Jeszcze będziesz niezwykle zaskoczony jak tak małe cudo potrafi przenosić muzykę i artystów do twojego…

Sumiko S.5

2 699,00 zł
Dostępność: Wycofany ze sprzedażySumiko S.5 Subwoofer aktywny, również do stereo Subwoofery Sumiko są estetycznie neutralne, a przy tym bardzo nowoczesne, eleganckie i subtelne, dopieszczone - mają delikatnie zaokrąglone krawędzie, co zwłaszcza przy białej wersji kolorystycznej wygląda…
Dostępność: DostępnyGraham Audio BBC Licensed Chartwell LS3/5 Kolumna podstawkowa Model LS3/5A jest być może najbardziej znanym z wszystkich modeli monitorów BBC. BBC potrzebowało małego monitora, który byłby odpowiedni do krytycznej oceny jakości programu w ciasnych…
Dostępność: DostępnyDLS Flatbox Slim XL Wąski głośnik na ścianę o dużych możliwościach DLS Flatbox Slim XL to kontynuacja znanego wszystkim głośnika Flatbox XL, który stał się hitem, a jednocześnie najlepszą propozycją głośników na ścianę. Slim XL jest to odmłodzona…
alt

Producenci

ADVANCE PARISAPERTURAATCATLASAUDIO RESEARCHAUDIOLABAUDIOMICA LABORATORYAUDIONETBLOCKBLUE AURACHORD & MAJORCREEKCYRUSDALIDAYENSDENONDLSDUEVELELIPSONEPOSESAESSENTIAL AUDIO TOOLSFEZZ AUDIOFOCALGRADOGRAHAM AUDIOHARBETHHECOKLIPSCHKUDOSMAGNATMARANTZMBLMCINTOSHMITCHELL & jOHNSONNAIMNORSTONE DESIGNONKYOPS AUDIOREGASONUS FABERSOUL NOTESOUNDDECOSUMIKOSUPRASYNTHESISSYSTEM AUDIOTANNOYTARA LABSTSAKIRIDISVAN den HULVINCENTWILSON BENESCH